Servicii infiintari
societati Iasi
Servicii complete de consiliere pentru infiintarea tuturor tipurilor de societati, respectand legislatia romaneasca.
Va oferim servicii de consiliere pentru infiintarea tuturor tipurilor de societati prevazute de legislatia romaneasca.
- SRL / SRL-debutant
- PFA / II/ IF
- SA
- Asociatii si Fundatii
- Societate Civila Medicala
- SNC, SCS, SCA
- Cooperativa agricola
- Societate cooperativa:mestesugareasca,deconsum,de valorificare,agricola,forestiera etc
- Asociatii de propietari
- CMI,CMC
- Grupuri de producatori
- Sindicate
- Case de ajutor reciproc (CAR)
- acte aditionale
- hotarari ale Adunarii Generale a Asociatilor
- avize si autorizatii de functionare
- procedura obtinere TVA, ROI, marca inregistrata
- licente de transport de marfa, calatori si transport calatori in regim de taxi
Pentru infiintarea unei firme SRL sunt necesare doua acte:
- Copii carti de identitate asociati si/sau administratori
- Copie act proprietate sediu social.
Va ganditi la trei nume de societate in ordinea preferintelor. Rezervarea de nume se face la nivel national intre sute de mii de firme. Incercati nume deosebite, eventual mai multe cuvinte, fara initiale… (rezervarea numelui costa la ORC 72 lei)
In spatiul cu destinatia de sediu social pot exista mai multe societati, maxim egal cu numarul camerelor imobilului. Daca sunt mai multe societati, este necesara si o schita.
Asociatul poate fi diferit de administrator.
Poti fi asociat unic doar la o singura societate.
Poti avea inca o societate, sau mai multe, dar trebuie sa ai cel putin un asociat.
Doi asociati pot avea una sau mai multe societati.
Putem pune oricate obiecte de activitate doriti la infiintarea unui SRL. Un obiect este principal (se scrie pe certificatul de inregistrare al SRL-ului), restul sunt secundare. Obiectul principal sa fie cel din care societatea va obtine mai mult de 50% din venituri. Exista si obiecte de activitate restrictionate (fie obiect unic de activitate, fie un anume capital social, fie se pot numai pe ONG sau SA…). Va putem consulta in alegerea potrivita a obiectelor de activitate conform CAEN Rev. 2, clasificarea obiectelor prevazuta in ORDINUL 337/2007.
Toate societatile nou-infiintate sunt platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor (3% din incasari) in baza ORDONANTEI 102/2013, intrata in vigoare la 1.01.2014 si neplatitoare de TVA. Puteti opta pentru impozit pe profit (16%) dupa ce depasiti o anumita cifra de afaceri (65000 Euro). Nu pot fi microintreprinderi societatile:
- Care desfasoara activitati bancare, jocuri de noroc si pariuri, asigurari si reasigurari, activitati ale pietei de capital
- Care desfasoara activitati de consultanta pentru afaceri si management si obtin din aceasta activitate mai mult de 80% din venituri
- Capitalul social este detinut de autoritati locale sau stat
- Sunt in procedura de dizolvare
- Au depasit 65000 Euro venituri anuale (echivalent in lei calculat la cursul 31 decembrie a anului fiscal anterior)
Servicii oferite de societatea noastra la infiintarea SRL-ului:
- Rezervarea denumirii societatii
- Intocmirea statutului(pentru un asociat) sau a actului constitutiv (pentru doi sau mai multi asociati)
- Intocmirea contractului de comodat/inchiriere pentru stabilirea sediului social si/sau punct de lucru (punctul de lucru se poate inregistra odata cu inregistrarea societatii, astfel castigati timp si bani)
- Intocmirea declaratiilor pe proprie raspundere, conform carora asociatii si administratorii indeplinesc conditiile legii pentru a fi asociati, respectiv administratori, adica nu au fapte inscrise in cazier(nu sunt codamnati) pentru infractiuni de ordin economic, dare sau luare de mita, abuz de incredere, marturie mincinoasa…(prevazute in art. 6 alin. 2 din Legea 31/1990 cu modificarile ulterioare si art. 143-145 din Legea 85/2006 privind procedura insolventei)
- Completarea tuturor formularelor tip necesare la ORC sau ANAF
In plus, mai aveti de depus capitalul social intr-o banca in baza actului constitutiv redactat de noi si atestat de juristul societatii noastre cu dare de data certa. Capitalul social pentru un SRL simplu este minim 200 RON(suma care se poate diviza in numar intreg de parti sociale in valoare minima de 10 RON). Doar pentru jocuri de noroc si pariuri capitalul social trebuie sa fie minim 25000 Euro. (vanzarea biletelor LOTO nu intra in aceasta categorie)
Timpul necesar pentru a infiinta societatea SRL este de 3-4 zile (din care o zi este necesara pentru rezervarea denumirii).
Studentii pot beneficia de reduceri la ifiintarea SRL-ului, (in temeiul HG 166/2003) daca:
- Sunt cetateni romani
- Sunt la facultate acreditata(de stat sau particulara, chiar daca eventual urmeaza cursuri neacreditate ale univesitatii acreditate, indiferent de forma de invatamant, master, de lunga sau scurta durata etc.)
- Daca nu au depasit 30 de ani, incepand cu anul II de studiu
- Daca nu au mai beneficiat de vreo reducere de taxa la inmatriculare
- Daca si-au indeplinit obligatiile fata de decanatul facultatii(aceasta incluzand promovarea examenelor).Este necesara o adeverinta tip de la facultate
Hotararea de guvern nu conditioneaza decat calitatea de asociat, astfel incat pot fi numiti administratori care nu indeplinesc conditiile hotararii de guvern citate.
Reducerea este de la 470+72 lei (la un SRL normal cu un asociat) la 45 lei (cazierul fiscal) + 72 lei rezervarea de nume.Reducerea se aplica si pentru o societate cu mai multi asociati studenti, care indeplinesc conditiile cerute mai sus.
Daca in termen de 3 ani de la infiintarea firmei, studentii care au beneficiat de scutirea de taxe doresc sa cesioneze partile sociale unei terte persoane, la taxa de cesiune se va adauga si taxa ce a fost scutita la inmatriculare.
Pentru infiintarea unui SRL-D (debutant) trebuie sa indepliniti conditiile:
- Sa aveti sub 35 ani
- Sa nu fi avut niciodata firma in nici o forma de organizare (PFA, II, IF, SRL)
Un avantaj al SRL-D-ului ar fi ca nu se percep taxe ORC la infiintare.
Pentru a functiona este necesar sa accesati un proiect de 10000 Euro, nerambursabil. In cazul in care nu vi se aproba proiectul trebuie sa-l transformati intr-un SRL normal, contracost, evident.
Un dezavantaj al SRL-D este ca nu poate avea decat maxim 5 obiecte de activitate si nu oricare. Sunt obiecte ca jocuri de noroc si pariuri, comercializare bauturi si tutun, agentie imobiliara…, care nu se pot realiza pe SRL-D.
PFA/IF functioneaza in temeiul Ordonantei 44/2008, ca si IF-ul
Pentru infiintare PFA/II sunt necesare urmatoarele documente:
- Copie carte de identitate titular
- Copie act de proprietate pentru sediu profesional (vom intocmi si un contract de inchiriere / comodat in care proprietarii isi vor da acordul privind sediul)
- Copie diploma de studii
Obiectele de activitate nu sunt in numar nelimitat, ca in cazul unui SRL, sunt unele care nu se pot inscrie la PFA/II/IF, altele necesita pregatire in domeniu. Pentru comert de produse alimentare si bauturi, coafura si activitati de infrumusetare sunt necesare cursuri de igiena. Colaboram cu firme specializate in acest domeniu.
Profesiile liberale nu isi pot infiinta firme tip PFA/II, ele se vor inscrie la ANAF, asemanator CMI sau CMC.
O conditia obligatorie pentru a va infiinta o firma II/PFA sau IF este sa nu mai aveti o alta forma de organizare conform Ordonantei 44/2008, adica II, PFA, IF.
Daca sediul profesional este in Judetul Iasi, inregistrarea actelor se va face la Registrul Comertului Iasi. Inregistrarea fiscala se va face la administratia financiara de care apartineti conform buletinului.
Timp de infiintare 3-4 zile, din momentul predarii tuturor actelor necesare.
Puteti opta pentru deschiderea punctului de lucru simultan cu infiintarea firmei tip PFA/IF/II, va putem consulta in acest sens. Economisiti bani si timp!
e asemenea puteti opta pentru norma de venit, dar numai pentru PFA daca aveti un singur obiect de activitate din lista de obiecte stabilita anual de primaria de care apartineti fiscal.
Acte necesare infiintarii firmei tip Intreprindere Familiala:
- Copii buletine (minim 2 membri ai familiei, pana la gradul patru inclusiv. Pot fi membri si copiii peste 16 ani.)
- Copie act proprietate sediu profesional
- Diplome studii pentru toti membrii (sunt obiecte de activitate care necesita pregatire in domeniu)
- Acte doveditoare a gradului de rudenie(certificate de nastere, casatorie)
- Pentru infiintarea unei firme cu profil comert produse alimentare, alimentatie publica sau coafor si alte activitati de infrumusetare, sunt necesare cursuri de igiena. Colaboram in acest sens cu firme specializate care va pot da dovada inscrierii la aceste cursuri, care este suficienta pentru infiintarea IF-ului la ORC, urmand sa participati ulterior la aceste cursuri si sa obtineti diploma de absolvire.
Pentru infiintarea unei firme tip Intreprindere Familiala, oferim urmatoarele servicii:
- Redactam acordul de constituire in temeiul Ordonantei 44/2008
- Redactam procura speciala pentru desemnarea reprezentantului IF-ului
- Redactam contract de comodat / inchiriere pentru sediu profesional, eventual puncte de lucru
- Completam toate formularele in vederea depunerii actelor la ORC
- Depunem/ridicam dosarul la ORC in baza imputernicirii
Taxele de infiintare IF la ORC sunt 72 lei (rezervarea denumirii) + 240 lei.
Comisionul nostru la infiintarea firmei tip IF se stabileste in functie de complexitatea cauzei, este negociabil (aproximativ 300 RON).
Timp necesar pentru infiintarea firmei tip IF: 3-4 zile din momentul predarii tuturor actelor necesare.
Observatie importanta: Nu puteti avea in acelasi timp un PFA, II si un IF pe numele dvs.Cealalta firma trebuie radiata.
Procedura infiintare firma tip SA are in vedere prevederile cuprinse in Legea 31/1990, cu modificarile Legii 441/2006 privind procedura de dizolvare si cu modificarile ulterioare.
Numarul actionarilor nu poate fi mai mic de doi.
Capitalul social este minim 25000 de Euro, echivalent in lei, in functie de cursul de schimb (guvernul poate schimba suma echivalenta in lei cel mult odata la doi ani, in prezent capitalul nu poate fi mai mic de 90000 lei). Capitalul social in natura, necesita evaluare efectuata la un evaluator acreditat ANEVAR si apoi autentificarea actelor la un notar public.
Actiunile pot fi nominative sau la purtator. Actiunile nominative pot fi emise in forma materiala (pe suport) sau dematerializata. Valoarea nominala a unei actiuni nu poate fi mai mica de 0,1 lei.
Pentru a infiinta o asociatie non-profit sunt necesari minim 3 membri ai Consiliului Director si 1 cenzor (daca numarul de membri e mai mic de 15 cenzorul nu este obligatoriu, iar daca numarul de membri e mai mic de 100, nu este necesara o comisie de cenzori).
Toti membrii Consiliului Director vor prezenta un act de identitate si, ulterior, un cazier fiscal(acesta expira intr-o luna, de aceea ridica de la ANAF dupa ce este primita dovada disponibilitatii denumirii de la Ministerul Justitiei).
Cenzorul are nevoie de actul de identitate in copie, nu si cazier fiscal. El este numit de Consiliul Director, nu semneaza acte.
Asociatia trebuie sa aiba un sediu social, pentru care este necesara copia actului de proprietate si un contract de comodat/inchiriere (pe care il intocmim noi).
Capitalul social al asociatiei este egal cu un salariu brut minim pe economie.
Scopul si obiectivele asociatiei le enuntam impreuna, ele nefiind clasificate conform CAEN Rev 2.
Rezervarea denumirii trebuie trimisa la Ministerul Justitiei, acest demers il efectuam noi (timp necesar aproximativ 2 saptamani, avand in vedere ca se trimite prin Posta Romana).
Serviciile oferite la infiintarea asociatiei non-guvernamentale:
- Consultanta juridica privind infiintarea asociatiei in temeiul OG 26/2000 cu modificarile ulterioare (legea 246/2005)
- Consultanta in vederea stabilirii scopului si obiectivelor asociatiei
- Rezervarea denumirii la Ministerului Justitiei
- Intocmirea statutului, actului constitutiv, procesului verbal si contractului de comodat/inchiriere
- Atestarea de data certa a statutului si actului constitutiv
- Depunerea dosarului la Judecatorie-Sectia Civila
- Urmarirea termenelor de judecata
- Depunerea si ridicarea incheierii definitive si irevocabile si a dovezii de inscriere a asociatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor
- Depunerea actelor necesare la ANAF si ridicarea Certificatului de inregistrare fiscala (CIF)
Pentru a infiinta o fundatie este necesar cel putin un membru.
Patrimoniul initial al fundatiei trebuie sa fie cel putin egal cu 100 salarii (minim brut pe economie).
Va oferim servicii de consiliere pentru infiintarea de firme altele decat cele traditionale:
- Societati Civile: Medicale si in alte domenii de activitate
- SNC, SCS, SCA in temeiul Legii 31/1990, modificata prin Legea 441/2006
- Cooperativa agricola prin Legea cooperatiei 566/2004
- Societate cooperativa: mestesugareasca,de consum,de valorificare,agricola,forestiera etc. in temeiul Legii 1/2005
- Grupuri de producatori pentru comercializarea produselor agricole si silvice, in temeiul Ordonantei 37/2005
- Asociatii de proprietari in temeiul Legii 230/2007
- CMI,CMC si alte profesii liberale
- Case de ajutor reciproc ale salariatilor Legea 122/1996, republicata 2009